Internauci czytają coraz więcej książek

Od stycznia do końca września 2016 roku w mediach społecznościowych pojawiło się 58 tys. deklaracji o trwających, planowanych lub przeczytanych książkach. To ponad dwa razy więcej niż w tym samym okresie 2014 roku – wynika z badań IMM. Przyczynia się to do promocji czytelnictwa. Publikacje internautów mogły zostać wyświetlone przez innych potencjalnych czytelników 44 mln razy. Najchętniej czytamy w domu, częściej w łóżku niż w fotelu, a niezbędnym dodatkiem do lektury jest kawa.

 Z najnowszego badania IMM wynika, że w ciągu dwóch ostatnich lat deklaracje czytelnictwa w mediach społecznościowych wzrosły aż dwukrotnie. Takich publikacji od stycznia do września 2016 roku było 58 tys. – mówi agencji Newseria Biznes Monika Tomsia, PR manager w IMM.

Z danych IMM wynika, że w 2014 roku od stycznia do września pojawiło się 25 tys. deklaracji czytelnictwa. W tym samym okresie 2015 roku było ich 49 tys.

Użytkownicy social mediów nie tylko coraz częściej deklarują, że czytają, lecz także przyczyniają się do promocji czytelnictwa, docierając coraz szerzej ze swoim literackim komunikatem.

 Wszystkie publikacje, które ukazały się w tym roku, mogły zostać wyświetlone aż 44 mln razy przez potencjalnych czytelników, co jest szczególnie istotne ze względu na ideę szerzenia czytelnictwa w Polsce. Co istotne, wszystkie publikacje spotykają się z pozytywnymi reakcjami innych internautów wyrażanymi przede wszystkim przez polubienia, które stanowiły 60 proc. wszystkich interakcji – podkreśla ekspertka IMM.

Nie ma złej pory na czytanie książek, jednak internauci najchętniej zajmują się ulubioną lekturą o poranku (5,5 tys. wzmianek) i wieczorem (5,3 tys.). Nieco mniej jest nocnych marków, którzy pochwalili się w social mediach, że czytają w nocy (2,6 tys. wzmianek). Najmniej okazji do czytania pojawia się po południu (500 informacji).

 Najchętniej czytamy w domowym zaciszu. Słowo „dom” pojawiło się w 60 proc. wszystkich publikacji związanych z najdogodniejszą lokalizacją na oddanie się lekturze – wskazuje Monika Tomsia.

Książka kojarzy się internautom z wypoczynkiem. Może właśnie dlatego to łóżko (2,7 tys. wzmianek) jest wskazywane jako najwygodniejsze miejsce do czytania. Nieco rzadziej czytelnicy zasiadają w fotelu (1 tys. wzmianek) i na kanapie (800 informacji), a amatorzy relaksującej kąpieli z książką opisali swoje zwyczaje ok. 500 razy.

– Na drugim miejscu wśród dogodnych lokalizacji do czytania, z 30-proc. udziałem, znalazły się środki transportu jak metro, pociąg, tramwaj, na kolejnych pozycjach kawiarnie i parki – wymienia przedstawicielka IMM.

Kawiarnia i park mają tylko po 5 proc. udziału, ale sama kawa pojawiała się we wpisach social mediowych znacznie częściej (2,8 tys. razy) jako niezbędny dodatek do książki. Takie połączenie wpisuje się w strategię marketingową wielu kawiarni połączonych z księgarnią lub czytelnią.

 Informacje, które można znaleźć w social mediach na temat czytelników, mogą być bardzo przydatne wydawcom do planowania ich komunikacji względem czytelników, aby jak najlepiej dostosować swoją ofertę do potrzeb potencjalnych klientów – podkreśla Tomsia.

Wytrwali czytelnicy ulubioną lekturę zabierają ze sobą na wyjazdy w góry czy nad wodę. Obie lokalizacje zostały wspomniane po 1,3 tys. razy.

 Literaturze towarzyszą też dwie inne sztuki – film i muzyka. Film najczęściej pojawia się w kontekście ekranizacji książki i oceny ze strony internautów, czy to lepsza wersja od oryginału. Muzyka z kolei pojawia się bardziej w formie akompaniamentu do książki – podkreśla Monika Tomsia.

Previous Młodzi kierowcy spowodowali w ubiegłym roku ponad 5,5 tys. wypadków
Next Od września 2017 r. szkoły mają mieć możliwość wyboru podręcznika

Może to Ci się spodoba

Weź udział w panelu dyskusyjnym na temat wizji przyszłości Stanisława Lema

W setną rocznicę urodzin Stanisława Lema Miejska Biblioteka Publiczna w Żorach im. Ottona Sterna zaprasza do udziału w kolejnych wydarzeniach w ramach projektu „MyśLEM więc jestem. Czy Stanisław Lem był

Uniwersytet Jagielloński gruntownie modernizuje swój kampus medyczny

Collegium Medicum, czyli kampus medyczny Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie, zostanie gruntownie odnowiony. Będzie to możliwe dzięki współpracy uczelni z partnerem prywatnym – spółką Neoświat. Jak wyjaśnia prof. Piotr Laidler, prorektor UJ ds. Collegium

Spotkanie z Lechem Majewskim w bibliotece

Miejska Biblioteka Publiczna im. Ottona Sterna w Żorach zaprasza na spotkanie z Lechem Majewskim – malarzem, poetą, prozaikiem, reżyserem, artystą wizualnym, pt. „O dialogach między słowem a obrazem”. Spotkanie odbędzie się we

Radosne świętowanie Dnia Seniora

Po rocznej przerwie, spowodowanej sytuacja pandemiczną, Prezydent Miasta Żory Waldemar Socha ponownie zaprosił żorskich seniorów do wspólnego świętowania Dnia Seniora. Była to doskonała okazja do rozmów oraz radosnej zabawy przy muzyce. Było

Biały wieczór, czyli kulinarno-muzyczna uczta na Rynku

Pyszne jedzenie, któremu dodatkowego smaczku nada doskonała muzyka jazzowa – to właśnie przepis na udany Biały Wieczór. Trwają zapisy na imprezę, organizowaną przez Miejski Ośrodek Kultury w Żorach. – Zapraszamy

Trwa jubileuszowy Festiwal Fide et Amore

Niezwykle interesujący artyści z Polski, Rosji, Libanu i Francji wystąpią podczas koncertów ukazujących bogactwo i wielobarwność religijnych tradycji w ramach Festiwalu Twórczości Religijnej Fide et Amore. W tym roku żorski

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to comment this post!

Zostaw odpowiedź